De Volksbank logo de volksbank

Martijn Gribnau: “Ik geloof heilig in het MKB en het kleinzakelijk bedrijf”

Met het verder versoepelen van de coronamaatregelen krijgen ook kleine Nederlandse ondernemers weer meer ruimte om te doen waar ze goed in zijn: zich elke dag met hart en ziel inzetten voor hun bedrijf. Als gevolg van de COVID-19 pandemie hebben onze kleinzakelijke klanten vooral behoefte hebben aan extra liquiditeit. Vanuit de Volksbank kiezen we er voor om hen te ondersteunen op weg naar economisch herstel.

500 kapitaaluitkering kantoor utrecht website 10000

Het allerbelangrijkste voor ondernemers is handelingsperspectief. Kleine bedrijven en ZZP’ers willen zelf de regie houden over hun bedrijf en hun toekomst. Zij willen weer kunnen ondernemen en groeien. Daarom dat de Volksbank met haar vier onderscheidende merken voor zelfstandig ondernemers een stap extra zet.

Zorgen over financiële gezondheid

Eerder deze week publiceerde RegioBank - onderdeel van de Volksbank - de resultaten van een onderzoek onder 1039 ondernemers (ZZP’ers en MKB’ers). Zo blijkt, onder andere, dat de meerderheid van de ondernemers (56%) zich door de coronacrisis vooral zorgen maakt over de financiële gezondheid van hun onderneming. Toch leerden ze ook door de crisis hun zorgen te uiten. In het onderzoek komt verder naar voren dat dertig procent van de Nederlandse ondernemers uit de regio liever niet praat over financiële successen. Bijna tweederde van de gevraagde ondernemers ziet de financieel adviseur als belangrijke sparringpartner. Bekijk alle resultaten op de website van RegioBank.

Lees meer over onze nieuwe strategie: Van belofte naar impact

Deel dit artikel

Actueel