Eerste Barometer Financiële Onbezorgdheid: 34% Nederlanders bezorgd over eigen financiën

Financiële weerbaarheid

Meetbare doelstelling geïntroduceerd voor financiële weerbaarheid

Video niet beschikbaar

Je kunt deze video alleen op onze website bekijken als je de cookies hebt geaccepteerd. Of bekijk de video op YouTube
Of kijk deze video op youtube.com

Onze merken

Vier merken, één organisatie

Duurzame, rechtvaardige samenleving

Duurzame, rechtvaardige samenleving

Realiseren van woonwensen

Realiseren van woonwensen

De bank dichtbij

De bank dichtbij

Menselijker en normaler

Menselijker en normaler

Een familie van bankmerken met één missie: Bankieren met de menselijke maat

Een familie van bankmerken met één missie: Bankieren met de menselijke maat

Historie

1817

Sinds 1817 onderdeel van de Nederlandse maatschappij

Verantwoord bankieren

Bankieren met de menselijke maat

innoveren met de menselijke maat

Bouwen aan een Bank voor de Toekomst

Nut

Banken introduceren Payconiq

Vandaag kondigen de banken ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS aan te gaan samenwerken om betaalinitiatief Payconiq deze zomer in Nederland te introduceren. Payconiq is een nieuwe mobiele betaaldienst waarmee via één app direct online, onderweg en onderling betaald kan worden. De introductie volgt na een succesvolle pilot en uitrol in België, waar de banken ING, KBC, CBC en Belfius het platform ondersteunen.

Nieuwe richtlijn betaaldiensten

Op 13 januari 2018 wordt de Payment Service Directive 2 (PSD2) van kracht; de herziene Europese richtlijn voor betaaldiensten. De invoering van PSD2 verandert de betaaldienstverlening voor onze klanten.

Samen werken aan Bank voor de Toekomst

Bastiaan Walenkamp

Hoofd team Ontwikkeling

Actueel en transparant

Nieuwsberichten

‘Wie vertrouwen wil wekken, moet kritisch naar zijn eigen handelen kunnen kijken.’

Mensen hebben steeds minder vertrouwen in het bedrijfsleven, de politiek en media. Hoe win je het terug? Die vraag stond onlangs centraal tijdens C-day, het jaarlijkse vakcongres voor communicatieprofessionals. Koosje Zomer, hoofd van de afdeling Communicatie van de Volksbank, was uitgenodigd om mee te praten over vertrouwen in de Volksbank en hoe communicatie daaraan bijdraagt.

“Onze aanpak staat haaks op winstmaximalisatie”

Directievoorzitter Maurice Oostendorp liet op vrijdag 15 juni samen met andere bankiers, toezichthouders en wetenschappers zijn licht schijnen over het thema: ‘10 jaar later: is de financiële cyclus getemd?’ Aanleiding voor het Sustainable Finance Lab om de paneldiscussies te organiseren was de val van Lehman Brothers in september 2008 en daarmee de start van de crisis.

We willen een goede balans tussen data verzamelen en privacy

Bewust omgaan met data is van cruciaal belang voor het succes van de Volksbank in een veranderende omgeving. Maar in het toenemende gebruik van data wordt de maatschappij zich steeds meer bewust van het belang van privacy. Onze Data strategist Eelco van Dijk leg tijdens Acts of the Region uit hoe we data en privacy invullen met bankieren met de menselijke maat.

Onderzoek

Maurice Oostendorp over ‘rehumanizing the corporation’

'Making people the core of your business, het is niet zo makkelijk als het klinkt. Het is een lange termijn koers die vraagt om anders meten van succes. Je houdt dat alleen vol als het vanuit overtuiging is. Als je durft om je morele kompas aan te spreken en vooral te tonen. Het is de missie van de Volksbank en het is mijn persoonlijke missie.'

Volksbank en ASN Bank op de bres voor klimaatdoelen 2030

Krachten bundelen voor een positieve impact op het klimaat. Met dat doel vertrekt een delegatie van maatschappelijke organisaties, financiële instellingen en energieleveranciers vandaag naar Spitsbergen. Directievoorzitter Arie Koornneef gaat mee namens ASN Bank en de Volksbank. Het doel van deze reis? Met deze brede vertegenwoordiging tot afspraken komen om sneller de Nederlandse klimaatdoelen voor 2030 te halen.

Onderzoek

Raad van Kinderen adviseert de Volksbank: ‘Misschien moeten jullie gewoon elke maand met kinderen praten!’

Het is woensdag 18 april, klokslag 10.15 uur. De Manifestzaal in Utrecht stroomt vol met collega’s en even later schuiven er speciale gasten aan; negentien hoogbegaafde leerlingen uit groep 5/6 van basisschool De Achtbaan in Utrecht maken hun opwachting voor een gesprek tussen de Raad van Kinderen en directeuren van de Volksbank. Het wordt een energieke ochtend, begeleid door Marloes van der Have. Zij is algemeen directeur van de Missing Chapter Foundation, de stichting die initiatiefnemer is van de Raad van Kinderen.