De Volksbank rapporteert over het eerste halfjaar 2018 een nettowinst van € 149 miljoen; Bankieren met de menselijke maat verder vormgegeven

Video niet beschikbaar

Je kunt deze video alleen op onze website bekijken als je de cookies hebt geaccepteerd. Of bekijk de video op YouTube
Of kijk deze video op youtube.com

Governance

Aloys Kregting benoemd tot lid Raad van Commissarissen van de Volksbank

Vandaag maken we bekend dat Aloys Kregting is benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van de Volksbank N.V. en de Volksholding B.V. Hij wordt lid van de Audit Commissie en van de Remuneratie- en Nominatie Commissie. De benoeming van Aloys Kregting heeft de goedkeuring van de toezichthouders.

Onze merken

Vier merken, één organisatie

Duurzame, rechtvaardige samenleving

Duurzame, rechtvaardige samenleving

Realiseren van woonwensen

Realiseren van woonwensen

De bank dichtbij

De bank dichtbij

Menselijker en normaler

Menselijker en normaler

Een familie van bankmerken met één missie: Bankieren met de menselijke maat

Een familie van bankmerken met één missie: Bankieren met de menselijke maat

Historie

1817

Sinds 1817 onderdeel van de Nederlandse maatschappij

Verantwoord bankieren

Bankieren met de menselijke maat

innoveren met de menselijke maat

Bouwen aan een Bank voor de Toekomst

Nut

Banken introduceren Payconiq

Vandaag kondigen de banken ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS aan te gaan samenwerken om betaalinitiatief Payconiq deze zomer in Nederland te introduceren. Payconiq is een nieuwe mobiele betaaldienst waarmee via één app direct online, onderweg en onderling betaald kan worden. De introductie volgt na een succesvolle pilot en uitrol in België, waar de banken ING, KBC, CBC en Belfius het platform ondersteunen.

Nieuwe richtlijn betaaldiensten

Op 13 januari 2018 wordt de Payment Service Directive 2 (PSD2) van kracht; de herziene Europese richtlijn voor betaaldiensten. De invoering van PSD2 verandert de betaaldienstverlening voor onze klanten.

Samen werken aan Bank voor de Toekomst

Bastiaan Walenkamp

Hoofd team Ontwikkeling

Actueel en transparant

Nieuwsberichten

De Volksbank op 1 in Management Scope Corporate Impact Index

Vandaag is voor het tweede opeenvolgende jaar de Management Scope Corporate Impact Index (MSCII) gepubliceerd. In deze index worden de honderd grootste bedrijven in Nederland beoordeeld op de activiteiten, waarmee zij meerwaarde creëren voor de maatschappij.

Innovatie

Datagedreven innovatie met een doel

Holland Fintech magazine interviewde collega’s Bastiaan Walenkamp en Bas de Jong van de afdeling Innovatie over hun visie op innovatie. "We vinden het belangrijk om oplossingen als gezichtsherkenning en soortgelijke innovaties aan te bieden, maar we zullen ze niet als eerste introduceren", zegt Bastiaan.

Governance

Sandra van Loon, directeur General Counsel: "bankieren moet én kan anders"

Voormalig topambtenaar Sandra van Loon is nu ruim vier maanden in dienst bij de Volksbank. Per 1 september is ze, na goedkeuring van de ondernemingsraad, directeur General Counsel. Wat gaat ze precies doen? Waarom de Volksbank en hoe gaat ze bankieren met de menselijke maat?

Isabel Provoost zoekt uit: "Is betalen via je telefoon net zo veilig als achter je computer?"

Het is vakantietijd! Hoe makkelijk is het dan om onderweg even snel iets te betalen via je telefoon. Isabel Provoost (bekend van The Voice of Holland) vraagt zich af of dit eigenlijk wel veilig is. Voor het antwoord interviewt ze Kim Gunnink, adviseur Cyberveiligheid bij de Volksbank en lid van de Taskforce Veilig Bankieren.

Valsemunter tegen de lamp

Steeds meer vals geld wordt onderschept. In de eerste zes maanden van 2018 werden 20.700 nepbriefjes uit de roulatie gehaald. Volgens De Nederlandsche Bank (DNB) is dat 8 procent meer dan het voorgaande halfjaar. Vervalsers zijn vooral dol op het briefje van 50 euro.

‘Wie vertrouwen wil wekken, moet kritisch naar zijn eigen handelen kunnen kijken.’

Mensen hebben steeds minder vertrouwen in het bedrijfsleven, de politiek en media. Hoe win je het terug? Die vraag stond onlangs centraal tijdens C-day, het jaarlijkse vakcongres voor communicatieprofessionals. Koosje Zomer, hoofd van de afdeling Communicatie van de Volksbank, was uitgenodigd om mee te praten over vertrouwen in de Volksbank en hoe communicatie daaraan bijdraagt.