De Volksbank logo de volksbank

Data en Privacy

‘Jouw gegevens, jij bepaalt!’ Klanten van onze bankmerken hebben zelf de regie over hun gegevens – een van onze manieren om het belang van privacy te onderstrepen.

Alles over Data en Privacy

21 juli 2022

Tips van Esther om oplichters te ontmaskeren

Binnen de Volksbank zien we klanten als belangrijke schakel binnen de veiligheidsketen. Omdat cybercriminelen zich vaak rechtstreeks tot de klant richten, is de klant als het ware...

08 oktober 2020

Veilig Bankieren

Digitale veiligheid is een belangrijk onderdeel van onze maatschappelijk functie en onze beter voor elkaar-belofte aan Nederland. We willen de klanten van onze merken beschermen te...

19 juni 2020

Elkaar helpen, dat doe je toch…?

Ping-ping! Hé, een berichtje. Anja opent WhatsApp en ziet een appje van een onbekend nummer. “Ha mam, al een beetje bijgekomen van het hardlopen zaterdag? Hier alles goed! Heb alle...

09 april 2020

Coronafraude: trap er niet in!

De uitbraak van het coronavirus en de maatregelen om de verspreiding tegen te gaan, hebben zelfs effect op de criminaliteit. Nu we met z’n allen nog meer aangewezen zijn op onze co...

13 december 2019

Word geen money mule

Je bent een geldezel of money mule als je jouw bankpas en pincode uitleent of afstaat aan een crimineel. Die kan jouw bankrekening gebruiken voor het wegsluizen van gestolen geld....

28 januari 2019

Hoe wij ons sterk maken voor privacy

De Volksbank maakt zich sterk voor de privacy van klanten. Niet alleen vandaag op de Dag van de Privacy, maar het hele jaar door. Dat is belangrijk met het oog op de openstelling v...

04 december 2018

De Volksbank hoogste Privacy Waarborg keurmerk

De komende 3 jaar voert de Volksbank het Privacy Waarborg keurmerk. Het Privacy Waarborg is het keurmerk van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.

30 november 2018

Wie is er bang voor de Boze Wolf? Wij niet

Data strategist Eelco van Dijk van de Volksbank leest in het Financieel Dagblad (29/11/2018) een artikel waar techreuzen als Amazon, Google en Facebook worden geschetst als hongeri...