Jos van Lange benoemd tot lid Raad van Commissarissen van de Volksbank

De Volksbank N.V. (hierna de Volksbank) maakt bekend dat Jos van Lange is benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van de Volksbank en de Volksholding B.V. (hierna de RvC) en tevens tot voorzitter van de Risico Commissie en lid van de Audit Commissie. De benoeming van Jos van Lange heeft de goedkeuring van de toezichthouders.

Jan van Rutte, voorzitter RvC: “Jos van Lange heeft brede ervaring opgedaan op het gebied van risk management en finance, als toezichthouder en als bestuurder. Zijn kennis van procesmanagement en ervaring met producten op bancaire retailmarkten zullen een belangrijke bijdrage leveren aan de ontwikkelingen bij de Volksbank.”

Charlotte Insinger en Ludo Wijngaarden zijn, conform rooster van aftreden, per sluiting van de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering op 19 april 2018 afgetreden als lid van de RvC.

Conform rooster van aftreden liep op 19 april 2018 ook de eerste benoemingstermijn af van Jan van Rutte, voorzitter van de RvC. Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering is Jan van Rutte herbenoemd voor een tweede termijn van vier jaar.

De RvC bestaat per heden uit Jan van Rutte (voorzitter), Sonja Barendregt - Roojers, Jos van Lange en Monika Milz. De RvC heeft momenteel nog één vacature. De procedure voor opvolging is gestart en de Volksbank verwacht hier op korte termijn meer over bekend te maken.