De Volksbank logo de volksbank

Leiderschap

Bankieren met de menselijke maat begint bij onze visie en de strategische keuzes die we maken.

Alles over Leiderschap

09 september 2021

Martijn Gribnau te gast in podcast Leaders in Finance

Onlangs was directievoorzitter Martijn Gribnau een uur lang te gast bij Leaders in Finance: een serie podcasts waarin leiders uit de financiële sector in gesprek gaan over de mens...

24 december 2019

'De menselijke maat is de marketing voorbij'

In het decembernummer van Goedgeld, het klantenmagazine van ASN Bank, vind je een interview met Maurice Oostendorp. De directievoorzitter van de Volksbank legt uit wat duurzaamheid...

14 maart 2019

Agnes Schrijver: ‘Ik spiegel steeds de medewerker en de klant’

Haar loopbaan gaat van Ahold, via Hay Group en de Bijenkorf naar Blokker Holding Group, overal in de human resources-hoek. Retail-ervaring genoeg bij Agnes Schrijver, nu 9 maanden...

02 oktober 2018

Maurice Oostendorp op Springtij: 'Je moet voor moeilijke beslissingen gaan staan'

Directievoorzitter Maurice Oostendorp was afgelopen vrijdag tijdens Springtij Forum 2018 op Terschelling één van de sprekers in het panel over leiderschap. Ook diverse collega’s va...

06 september 2018

De Volksbank op 1 in Management Scope Corporate Impact Index

In september 2018 is voor het tweede opeenvolgende jaar de Management Scope Corporate Impact Index (MSCII) gepubliceerd. In deze index worden de honderd grootste bedrijven in Neder...

12 juli 2018

‘Wie vertrouwen wil wekken, moet kritisch naar zijn eigen handelen kunnen kijken.’

Mensen hebben steeds minder vertrouwen in het bedrijfsleven, de politiek en media. Hoe win je het terug? Die vraag stond onlangs centraal tijdens C-day, het jaarlijkse vakcongres v...

23 april 2018

Maurice Oostendorp over ‘rehumanizing the corporation’

'Making people the core of your business, het is niet zo makkelijk als het klinkt. Het is een lange termijn koers die vraagt om anders meten van succes. Je houdt dat alleen vol als...

01 januari 2018

Strategische pijlers

Om onze ambitie te realiseren, richten we ons de komende jaren op drie pijlers: de nadrukkelijke profilering als maatschappelijke bank, een eenvoudige en efficiënte bedrijfsvoering...