De Volksbank logo de volksbank
Landingspagina toegankelijkheid

Bankieren voor iedereen

Bij de Volksbank hechten we er veel waarde aan dat de dienstverlening van onze bankmerken voor iedereen toegankelijk is én blijft. Want meedoen in de maatschappij is voor iedereen belangrijk. Dat geldt voor sociale contacten en werk, maar ook voor bankzaken. Wie niet optimaal kan deelnemen aan het betalingsverkeer, mist aansluiting en daarmee kansen op economische zelfstandigheid. Daarom houden we de financiële producten en diensten van onze bankmerken SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen graag begrijpelijk. En blijven we investeren in een menselijke aanpak. Ook dat is beter voor elkaar.

Om je goed te kunnen helpen, zijn we graag goed bereikbaar. Daarom hebben wij 443 RegioBank kantoren en meer dan 204 SNS winkels verspreid door Nederland. Zo zijn onze bankmerken niet alleen digitaal en telefonisch bereikbaar, maar ook bij jou in de buurt. En kunnen we heel Nederland van dienst zijn. Want geldzaken zijn menselijke zaken.

Digitalisering van financiële dienstverlening eist ook steeds meer digitale vaardigheden. Zo kan het zijn dat het uitvoeren van handelingen prima lukt, maar er hierbij minder oog voor veiligheid is. Daarom besteden we hier extra aandacht aan. Niet alleen via veilig bankieren workshops in SNS-winkels en op RegioBank kantoren, maar ook met bijvoorbeeld een gratis online training om online oplichting sneller te herkennen.

Bij de Volksbank denken we graag met je mee en helpen we wanneer dat nodig is. In situaties waar het even tegenzit en je financiële stress ervaart, bieden we klanten van onze bankmerken bijvoorbeeld aan met een financieel coach in gesprek te gaan. Zo kunnen we samen bekijken wat er aan de hand is en stappen ondernemen om de financiële stress te verminderen.

VB 00287 9001

Hulp bij digitaal bankieren

Uit onderzoek van De Nederlandsche Bank (DNB) blijkt dat 2,6 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder worstelen met de digitale betaalwereld. Helaas zien we steeds meer bankkantoren verdwijnen uit ons straatbeeld. Dan is het fijn om te weten dat de bankmerken van de Volksbank juist vestigingen openhouden. Zo kunnen we niet alleen digitaal, maar ook persoonlijk helpen bij eventuele vragen van klanten. En deze menselijke aanpak vinden we belangrijk. Ook in het geval van bijvoorbeeld financiële stress of fraudepreventie. Zo brengen we de menselijke maat weer een beetje terug in de maatschappij.

VB 01618 9001

Gratis online training Veilig Bankieren

De dienstverlening van banken wordt steeds meer digitaal. En dat weten cybercriminelen ook. Het aantal gedupeerden van online oplichting zien wij dan ook steeds meer stijgen. Bij de Volksbank vinden we dat de klanten van onze bankmerken een belangrijke schakel zijn in het voorkomen van cybercriminaliteit. Om hen te helpen hun cyberweerbaarheid te vergroten is er de online training ‘Veilig Bankieren – Herken Jij de Oplichter?’. Gratis en voor iedereen via de website van onze dochter SNS.

Naar de training

VB 01659 900 1

Een winkel of kantoor in de buurt

Met 443 RegioBank kantoren en meer dan 204 SNS winkels zijn we altijd dichtbij. Zodat je eenvoudig binnen kunt lopen wanneer je een vraag hebt. Wil je weten waar je ons kunt vinden?

Vind een RegioBank kantoor
Vind een SNS winkel

Deel dit artikel