De Volksbank logo de volksbank

Wij kijken altijd naar het verhaal achter een BKR die we zelf hebben gemeld

Als u opnieuw een product wilt afsluiten bij één van de merken van de Volksbank. Als u in scheiding ligt, werkloos bent of bijvoorbeeld ernstig ziek, kan het gebeuren dat u betalingsachterstand krijgt. Loopt u langer dan 3 maanden achter met betalen, dan móeten wij dat melden bij het Bureau Krediet Registratie. Maar wat nou als u wél altijd betaald heeft wat u kon missen?

Dan beoordelen wij dat anders dan van iemand die door laksheid of slechte betalingsmoraliteit een BKR-registratie heeft. Want er is een groot verschil tussen ‘niet alles kúnnen betalen’ aan de ene kant, en ‘helemaal niets wíllen betalen’ aan de andere kant.

Bent u na enige tijd weer financieel gezond? En is de betalingsachterstand opgelost en hebben wij een herstelcode gemeld bij het BKR? Dan is het heel vervelend als u alleen door die oude BKR geen nieuw krediet bij ons zou kunnen krijgen. Daarom kijken wij altijd naar het verhaal achter de BKR-registratie.

Want misschien kwam uw betalingsachterstand door domme pech en is uw betalingsmoraliteit juist erg goed. Een oude BKR zegt dan niets over uw kredietwaardigheid nu. Wij kijken dus altijd verder.

“Het verhaal achter de door ons gemelde BKR op waarde schatten. Ook dát is beter voor elkaar.”

Deel dit artikel