Reset filters

Overweegt u om naar een andere bank over te stappen?

De afgelopen dagen verhuisden veel klanten naar één van onze bankmerken. Overweegt u ook een overstap naar een bank die met de menselijke maat bankiert? Maak kennis met de merken van de Volksbank.

Onderzoek

Vertrouwensmonitor Banken 2017

Het consumentenvertrouwen in banken neemt licht toe. Dit blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken dat de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) vandaag voor de derde keer presenteert. Het algemene vertrouwen in de sector steeg van een 2,8 (2016) naar 2,9 nu - op een schaal van vijf punten. Het onderzoek is gehouden door onderzoeksbureau GfK onder circa 23.000 consumenten.

Nut

Nieuwe check op rekeningnummer in apps

SNS, ASN Bank en RegioBank helpen in hun mobiel bankieren app met het spotten van een verkeerd rekeningnummer bij een overboeking. In de nieuwe update van de apps voegen de banken een check toe om klanten te waarschuwen voor verkeerde overboekingen. Met de ‘Adresboekcheck’ krijgt de klant een melding als een contactpersoon langer dan 15 maanden niet is gebruikt. Klanten kunnen dan direct controleren of het rekeningnummer nog klopt.

Nut

Banken introduceren Payconiq

Vandaag kondigen de banken ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS aan te gaan samenwerken om betaalinitiatief Payconiq deze zomer in Nederland te introduceren. Payconiq is een nieuwe mobiele betaaldienst waarmee via één app direct online, onderweg en onderling betaald kan worden. De introductie volgt na een succesvolle pilot en uitrol in België, waar de banken ING, KBC, CBC en Belfius het platform ondersteunen.

Financiele weerbaarheid

De Volksbank stimuleert sparen

In een op 13 april verschenen rapport maakt het Nibud bekend dat 2,5 miljoen huishoudens in Nederland te weinig spaargeld hebben en daarmee een risico lopen op financiële problemen. Deze ontstaan wanneer er geen potje voor onvoorziene uitgaven is, zoals een autoreparatie, ziektekosten, etc. Sparen moet volgens het Nibud voor Nederlanders een gewoonte worden en de samenleving moet daarom meer inzetten op het stimuleren van ongemerkt sparen.

Nut

Banken voeren IBAN-Naam Check in

Om hun klanten nog beter te bedienen, voeren Nederlandse banken in de loop van 2017 de IBAN-Naam Check in. Deze innovatieve dienst controleert bij internetbankieren en mobiel bankieren de naam van de begunstigde die door de klant wordt ingevoerd bij een overboeking. De check helpt bankklanten om zichzelf te beschermen tegen fraude met rekeningnummers en om verkeerde overboekingen te voorkomen.