De Volksbank logo de volksbank

Hoe duurzaam wonen kan lonen

De Volksbank wil in 2030 een klimaatneutrale balans bereiken. Die bankbalans bestaat grotendeels uit particuliere hypotheken. Omdat de impact van het woongedrag van onze klanten op het klimaat groot is, vinden we het onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om hen te stimuleren hun woning energiezuinig te maken. Zo verduurzaamt de woningmarkt en komen wij een stap dichter bij het realiseren van onze doelstelling om in 2030 als Volksbank klimaatneutraal te zijn.

Linda van Dongen 002
De Volksbank klimaatneutraal in 2030

Een energiezuinige woning heeft meerdere voordelen. Je woont comfortabel zonder tocht of koude voeten, je energierekening daalt en de waarde van je woning stijgt. En je woning stoot minder CO2 uit. Maar we beseffen ons ook dat het een lastige opgave is vol keuzes. Start ik met vloerisolatie of wil ik net als de buren zonnepanelen? Welke aanbieder biedt een goede prijs en moet ik mijn huis uit voor de aanpassingen?

De merken van de Volksbank willen het klanten zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Door samen te werken met onafhankelijke partijen zoals Natuur & Milieu willen we klanten wegwijs maken. Via een online woningtest of -opname bij je thuis, kom je erachter met welke maatregel je het beste kunt starten. Ons advies is focus altijd eerst op de schil van je woning. Deze maatregelen zijn het meest goedkoop en leveren een hoog rendement. En Natuur & Milieu heeft al aanbieders voor je geselecteerd, die een goede prijs / kwaliteit leveren en duurzaam werken. Hier kun je snel en gemakkelijk offertes opvragen.

De meeste klanten financieren de maatregelen met spaargeld. Heb je niet voldoende spaargeld? Geen probleem, er zijn aantrekkelijke financieringsmogelijkheden en subsidies. Ook daarin zetten we de verschillende mogelijkheden op een rij. Bij de Volksbank maar bijvoorbeeld ook overheids- en gemeenteleningen. En mocht je eventueel geld willen lenen voor de aanpassingen? Bij de merken van de Volksbank wordt geld alleen geĂŻnvesteerd in zaken waarvan wij denken dat het goed is voor de wereld.

Linda van Dongen is strategisch marketeer duurzaamheid bij de Volksbank

“Omdat de impact van het woongedrag van onze klanten op het klimaat groot is, vinden we het onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om hen te stimuleren hun woning energiezuinig te maken” Linda van Dongen Strategisch marketeer duurzaamheid

Deel dit artikel