Geen incassobureaus bij de Volksbank

In plaats daarvan kijken we klanten liever zelf in de ogen om samen te zoeken naar de beste oplossing voor financiële problemen. Dat doen onze vier bankmerken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS door het inzetten van een budgetcoach en door het maken van goede, heldere betaalafspraken. Zo hebben we het beter voor elkaar en zijn we beter voor elkaar.

Bij de Volksbank draait het niet alleen om geld, maar óók om een beter Nederland. We zetten ons in voor de hele samenleving en we bankieren volgens het principe van gedeelde waarde: nut voor de klanten, zingeving voor de medewerkers, verantwoordelijkheid richting de maatschappij én rendement voor de aandeelhouder.

Omdat we vinden dat iedereen een onbezorgd financieel leven moet kunnen leiden, helpen we mensen met hun geldzaken - in goede en in slechte tijden. Zo merk je als klant dat je bank er voor je is en naast je staat, ook als het even tegenzit. Om die reden zijn we al in 2017 gestopt met het doorsturen van klanten naar incassobureaus. Ook dat is bankieren met de menselijke maat.

Meer lezen?
Hieronder vind je interviews met onze directeur Bijzonder Beheer én met een collega die langsgaat bij klanten met een betalingsachterstand. Verder een artikel over armoede in Nederland, met een beeldreportage van fotograaf Geert van Kesteren. En een inkijkje in de psyche van de mens: wat zorgt er eigenlijk voor dat we goede - of juist foute - financiële keuzes maken?

Deel dit artikel