De Volksbank logo de volksbank

De Volksbank treft compensatieregeling voor klanten met een doorlopend consumptief krediet

De Volksbank N.V. (de Volksbank) gaat particuliere klanten van SNS en RegioBank compenseren die gedurende de looptijd te veel rente hebben betaald op hun doorlopend consumptief krediet.

Het oordeel van Kifid dat diverse banken bij de berekening van de variabele rente op het doorlopend consumptief krediet de marktrente onvoldoende hebben gevolgd, was aanleiding voor de Volksbank om een inventarisatie te maken of dit zich ook voor onze klanten heeft voorgedaan. Hieruit is gebleken dat de in rekening gebrachte rente over het algemeen de marktrente volgde, maar ook dat een deel van de klanten teveel rente heeft betaald.

In de aankomende tijd zal de Volksbank in overleg met de Consumentenbond de compensatieregeling uitwerken. Klanten van SNS of RegioBank die in aanmerking komen voor compensatie, krijgen in het eerste kwartaal van 2022 meer informatie en hoeven op dit moment geen actie te ondernemen. Klanten (en voormalige klanten) kunnen meer informatie vinden op de website van SNS en RegioBank.

De Volksbank neemt voor de compensatieregeling en de uitvoering hiervan een voorziening van
€ 15 miljoen.

Lees het volledige persbericht

Deel dit artikel

Persberichten