Samen beperken we de verspreiding van het coronavirus

We informeren je graag over onze belangrijkste voorzorgsmaatregelen. Laatste update: 31 maart.

Richtlijnen RIVM zijn leidend

Vanuit de Volksbank volgen we de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus op de voet. De Volksbank houdt zich aan de richtlijnen van de RIVM om snelle verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Dienstverlening aan klanten gaat door

Ook wij doen er graag alles om te voorkomen dat het coronavirus zich snel verder verspreidt. Tegelijkertijd doen we er alles aan om onze dienstverlening aan klanten zo goed mogelijk doorgang te laten vinden. De gezondheid van zowel de klanten als onze medewerkers staat voorop.

Zodoende zijn de SNS Winkels open op afspraak. Klantvragen kunnen meestal ook goed op andere manieren worden beantwoord, zoals via telefoon, Whatsapp en berichten op social media. Klanten van SNS kunnen hun persoonlijk adviseur ook bereiken via de SNS Eén-tweetje app. Meer informatie voor SNS klanten lees je op de website van SNS voor particulieren en zakelijk. Als er iets verandert, informeren wij onze klanten via socialmediakanalen of een persoonlijk bericht.

Voor adviseurs van RegioBank en BLG Wonen geldt ook dat de continuïteit van dienstverlening aan klanten voorop staat. Meer informatie voor klanten van RegioBank lees je op de website van Regiobank.

Klanten van ASN Bank kunnen, zoals ze gewend zijn, telefonisch contact onderhouden met het klantcontactcenter of per e-mail. De direct naar de contactgegevens.

Klantondersteuning bij mogelijke financiële problemen

Door de coronacrisis kunnen klanten in de financiële problemen komen, wat gevolgen kan hebben voor hun hypotheekbetalingen. De Volksbank heeft een aantal bestaande maatregelen paraat staan die kunnen worden ingezet om deze klanten te helpen. Deze hebben wij eerder al ontwikkeld om klanten te kunnen helpen in periodes dat het financieel tegenzit.

In dit kader hebben wij bij de Volksbank (SNS, ASN Bank, RegioBank, BLG Wonen) onze Hypotheek Hulp waarmee we klanten ondersteunen in situaties waarin zij moeilijkheden ondervinden bij nakomen van hun hypotheekverplichtingen. Mocht een klant mogelijk financiële problemen ondervinden die het gevolg zijn van het coronavirus, is het verzoek aan de klant om contact op te nemen met de contactpersoon bij hun bank of hypotheekverstrekker. Juist omdat iedere klantsituatie vraagt om een individuele aanpak. Zo maakt onze adviseur een maatwerkoplossing per klant om hem of haar zo goed mogelijk door een tijdelijke, moeilijke periode te loodsen.

Gezamenlijk statement van de banken

Banken zetten alles op alles om ook hun particuliere klanten zo goed mogelijk door deze moeilijke tijd heen te helpen. Consumenten die door wegvallende inkomsten tijdelijk minder financiële ruimte hebben om de hypotheeklasten te betalen, wordt aangeraden contact op te nemen met hun bank. Banken bieden daarbij maatwerk zodat voor elke klantsituatie de best passende oplossing wordt geboden. De NVB bracht hierover op 19 maart 2020 een gezamenlijk statement als persbericht naar buiten.

Hypotheekvragen van particuliere klanten per merk:

SNS
ASN Bank
RegioBank
BLG Wonen

Kredietvragen van ondernemers en ZZP’ers:

SNS
RegioBank

Welke maatregelen nemen wij voor onze medewerkers?

Onze medewerkers werken in principe vanuit huis. Dit gebeurt natuurlijk in nauw overleg, zodat de dienstverlening aan klanten gewaarborgd blijft. Dit is op zich niet nieuw want het merendeel van de medewerkers werkt al geruime tijd enkele dagen of dagdelen per week vanuit huis. We zijn er dan ook volledig op ingericht om op afstand te vergaderen.

Bedrijfskritische processen

Binnen de Volksbank zijn een aantal processen die door de overheid worden aangemerkt als vitale processen. Voor de afdelingen die in deze categorie vallen zijn al verregaande voorzorgmaatregelen getroffen. De medewerkers van deze afdelingen zijn opgesplitst in zogenaamde A/B teams. Zij werken afwisselend vanuit huis, zodat de dienstverlening te allen tijde gewaarborgd is.

Bijeenkomsten

Binnen de Volksbank en haar merken vinden in ieder geval tot 28 april geen fysieke bijeenkomsten plaats. Ook afspraken met leveranciers, uitgezonderd van leveranciers die een bijdrage leveren aan de bedrijfskritische processen binnen de bank, zijn uitgesteld of vinden op een andere manier plaats.

Hygiënemaatregelen

Voor collega’s die door hun rol in bedrijfskritische processen toch op een locatie werken of in nauw contact staan met klanten, gelden de door het RIVM aanbevolen hygiënemaatregelen. Op die locaties zijn extra alcoholpompjes en zeep geplaatst. Daarnaast wordt er in de panden extra schoongemaakt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: