Primeur: rekening openen via app

SNS maakt online identificatie mogelijk via haar mobiel bankieren app. Nieuwe klanten kunnen de app downloaden en daarmee direct een betaal- of spaarrekening openen.

Alleen het overmaken van 1 cent blijft een vereiste voor identificatie. Door de uitbreiding kunnen nieuwe klanten in één app klant worden, een product openen én bankzaken regelen. SNS is de eerste bank in Nederland waarbij dit mogelijk is en hoopt hiermee het voor nieuwe klanten eenvoudiger te maken om over te stappen.

Zelf kiezen waar en wanneer je bankiert

Ton Timmerman, directeur klantcontact SNS: “Nieuwe klanten willen graag snel en gemakkelijk klant worden en een product gebruiken. Daar hoort ook het openen van een nieuwe betaal- of spaarrekening bij. Naast de website moet dit ook mogelijk zijn via je mobiel of tablet. In het verleden moesten nieuwe klanten daarvoor nog speciaal naar de winkel voor de kopie van het paspoort. Met de nieuwe app kan deze stap worden overgeslagen. Wel blijft het nodig dat nieuwe klanten 1 cent overmaken.” SNS verwacht dat binnenkort ook bestaande klanten gebruik kunnen maken van de nieuwe mogelijkheden van online identificatie.

Update: SNS Bank Finalist Accenture Innovation Award

De mogelijkheid voor nieuwe klanten om binnen de app direct een rekening te openen is genomineerd voor de Accenture Innovation Award. Na een pitch op 6 oktober behoort het initiatief nu tot de top 5 innovaties in de categorie Personalized Shopping & Paying. Een top 5 die verder bestaat uit start-ups.

Meer weten?

Vragen over de mobiele aanvraagstraat? Stuur dan een mail naar Jasper Nienhuijs

Deel dit artikel

Actueel