Kwaliteit klantenservice SNS en ASN Bank het beste volgens Consumentenbond

Volgens onderzoek van de Consumentenbond is de kwaliteit van de klantenservice bij SNS en ASN Bank het beste van alle banken. Ook RegioBank krijgt een betere beoordeling ten opzichte van eerdere onderzoeken. Naast kwaliteit is in het onderzoek gekeken naar bereikbaarheid en klanttevredenheid.

Mysteryonderzoekers van de Consumentenbond stelden telefonisch, per e-mail, chat en via Whatsapp 5 verschillende vragen aan 8 banken. De vragen gingen onder andere over het terugboeken van een incasso, kosten bij pinnen in het buitenland en overstappen naar een andere bank.

Ook werd gekeken naar de bereikbaarheid van de klantenservices via de diverse kanalen. ING, Rabobank en SNS zijn het snelst in het telefonisch beantwoorden van vragen. SNS weet 80% van de telefoontjes binnen 45 seconden te beantwoorden.

Onderzoeksresultaten
SNS scoort bij de mysteryonderzoekers het hoogst op alle onderdelen: kwaliteit, bereikbaarheid en klanttevredenheid. Recent publiceerde de Consumentenbond nog een onderzoek rond de klanttevredenheid bij banken, gedaan onder eigen klanten. Daarbij kregen RegioBank en ASN Bank de hoogste rapportcijfers.

Het onderzoek naar de klantenservice is te lezen in de Consumentengids van juli/augustus 2019.

Actueel