Deze uitreikingen doen een moederhart trots kloppen

Als een trotse moeder tijdens een diploma-uitreiking. Zo voelden we ons de afgelopen weken niet één keer maar meerdere keren: ASN Bank kreeg een belangrijk diploma van klanten, het PVC-paardje (uit de nieuwste tv-reclame) ontving een onderscheiding van reclamemakers en SNS (onze oudste dochter) kwam thuis met een prestigieuze Esprix Award.

Deze uitreikingen doen een moederhart trots kloppen

ASN Bank werd deze maand door Sustainable Brand Index Awards verkozen tot de meest duurzame bank van Nederland. Het is het grootste en meest toonaangevende merkenonderzoek in Europa op het gebied van duurzaamheid en merkontwikkeling. Niet zo maar een prijs dus. En dan was er nog een bronzen lamp voor de makers van de nieuwe commercial van ASN Bank van ADCN (Art Directors Club Netherlands). We feliciteren de ouders van het PVC-paardje met deze mooie onderscheiding.

Zilveren beeldje

Ook onze oudste dochter doet het erg goed. SNS kwam deze maand thuis met een ‘Zilveren Esprix’ in de categorie consumentendiensten. Een unieke prijs omdat effectiviteit en creativiteit in gelijke mate worden meegewogen. SNS, vertegenwoordigd door Mariëlle Krouwel, was 1 van de 29 prijswinnaars die op het podium mocht staan. In het juryrapport stond onder meer: “Een slimme zet om vertrouwen te winnen door ook de producten van de concurrent aan te bieden. Heel vooruitstrevend binnen de bankenwereld en passend bij het imago van SNS.”

Nog een prijs?
Het blijft nog even spannend want op 23 mei kan SNS nog een SAN Accent Prijs mee naar huis nemen. Voor de campagnes ‘Hypotheekselectie’ en ‘Van BN’er naar TN’er’ maakt SNS kans op een ‘Accent’ in de categorieën Financiële Dienstverlening en Branding 360.

Mobiliteitsmanager van het jaar?
Zelf kwamen we ook nog in het prijzennieuws. Zo vernamen we dat onze wagenparkbeheerder Arno Veenman in de race is om op 21 mei Mobiliteitsmanager van het jaar te worden. Het doel van deze award is om organisaties uit te dagen tot slimme en duurzame oplossingen op het gebied van mobiliteit.

Blij met 13
We zijn ons ervan bewust dat we als banksector best nog wat moeten doen om het vertrouwen van consumenten te vergroten. Toch deed het ons deugd om te zien dat we 3 plaatsen zijn geklommen in de Nederlandse Reputatielijst. Van de banken deed alleen de Rabobank het qua reputatiemanagement net iets beter (plaats 12). Het Reputation Institute onderzoekt jaarlijks de reputatie van de grootste Nederlandse bedrijven. Daarbij let het instituut onder meer op de emotionele band van klanten en werknemers met een organisatie.