Werken bij de Volksbank

De gewone dingen buitengewoon goed doen

Mijn naam is Minko Garson en ik ben verantwoordelijk voor de mooie regio Ede, Veenendaal, Rhenen en Wageningen. Ik werk nu al 19 jaar voor SNS en heb de bank in de loop van de tijd flink zien veranderen. Hoewel een baan in de bancaire sector niet mijn kinderdroom was, bleek al snel dat mijn passie voor het werk en SNS groeide. En dat gaat veel verder dan de ontwikkelingsmogelijkheden die ik kreeg en het feit dat het een super werkgever is. Ik heb de overtuiging dat we met de huidige strategie, waarbij we ons nog meer gaan richten op de relatie met onze klanten, echt het verschil gaan maken. Dat geeft energie!

Winkels?

De traditionele baliemedewerker van vroeger bestaat niet meer bij SNS. Wij willen op plekken zitten waar onze klanten zijn en open zijn op momenten dat er vraag is naar onze dienstverlening. Daarom werken we vanuit winkels. Fysiek toegankelijke punten waar we de dialoog met klanten aangaan en persoonlijk adviseren. In ons denken gaan we niet uit van de bank maar vanuit de klant. Wat wil iemand van ons weten of met ons doen? Waar heeft ie behoefte aan? Het vakgebied is complexer geworden, daardoor neemt de vraag naar betrouwbaar advies toe. En dat advies haal je bij onze mensen!

Geen sexy producten

Voor het aantrekken van nieuwe klanten hebben we geen sexy producten, ‘prijsknallers’ of mega-marketingbudgetten nodig. Vroeger leek het goed om het goedkoopste aanbod te hebben. Tegenwoordig weet iedereen dat wat goedkoop is, niet altijd het beste is. Niet voor de bank en niet voor de klant. Ons motto? De gewone dingen buitengewoon goed doen. Het persoonlijke contact is minstens zo belangrijk als de inhoudelijke kant van de zaak. Soms kom je mensen tegen die je lange tijd bijblijven. Ook als je ze op vakantie tegenkomt. Oprecht geïnteresseerde medewerkers die hun best doen om van jouw vakantie een fantastische beleving te maken vallen op. Of ze nu werken in een reisbureau, hotel of restaurant, positieve ervaringen vertel je door.

De koop is het logische gevolg

Wij zoeken ook naar die insteek. Inlevingsvermogen is hierbij cruciaal.  Een klant met een vraag over hypotheken, wil eigenlijk geen hypotheek, maar een huis. De hypotheek is eerder een noodzakelijk kwaad. Als je je dat realiseert heb je een ander gesprek. Natuurlijk willen we uiteindelijk ook een hypotheekcontract, maar we geloven erin dat de koop het logische gevolg is van wat eraan voorafging. En dat is in belangrijke mate het werk van de persoonlijk adviseur. We willen natuurlijk graag dat positieve ervaringen met onze winkels van mond tot mond gaan.  Nog mooier is het als op verjaardagsfeestjes niet wordt gepraat over ‘SNS’, maar over onze persoonlijk adviseurs. Als ze met naam en toenaam worden aanbevolen, hebben we een echte binding tot stand gebracht.

Geen baan maar een vak

Onze persoonlijk adviseurs zijn vakmensen. Ze weten dat ze iets anders moeten brengen dan een lieve glimlach en een lage prijs. Persoonlijk adviseurs hebben enorm veel kennis en kunnen uitstekend met allerlei soorten mensen omgaan. Een gezonde dosis enthousiasme en het vermogen om contacten te leggen en te onderhouden zijn de allerbelangrijkste karaktereigenschappen die ik zoek in een persoonlijk adviseur.

Minko Garson
Manager Klantteams SNS Winkels Ede, Veenendaal, Rhenen en Wageningen